Четвер, 28.03.2024, 10:47
Вітаю Вас Гість | RSS

Гуківський ліцей

Меню сайту
Форма входу
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Наказ про адаптацію першокласників

НАКАЗ


   Про адаптацію учнів 
    1-го класу до навчання

         Згідно річного плану адміністрацією та психологом школи,  протягом першого семестру 2012-2013 навчального року вивчалось питання адаптації учнів 1-го класу до навчання , адже створення сприятливого середовища для адаптації дитини до систематичного шкільного навчання забезпечуватиме їй подальший розвиток, успішне навчання та виховання. 
      Вимоги щодо забезпечення належних умов для навчання і виховання учнів, зокрема 1-х класів, у загальноосвітніх навчальних закладах встановлено Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу.
      Перевіркою встановлено , що для учнів 1-го класу нашої школи особлива увага приділяється:
• організації гарячого харчування;
• облаштуванню куточка для організації ігор;
• обладнанню туалету;
• обладнанню відокремленого гардеробу ;
забезпеченню підручниками.
    Класоводом 1-го класу являється вчителька першої кваліфікаційної категорії. Вона особливу увагу приділяє збереженню та зміцненню фізичного здоров’я учнів, їх моральному та громадянському вихованню. Із цією метою організовує активну співпрацю з батьками або особами, які їх замінюють, з медичним працівником загальноосвітнього навчального закладу, шкільним психологом, учителями-предметниками,.               Результатами такої співпраці є:
• краще вивчення індивідуальних можливостей та стану здоров’я кожного першокласника;
•  здійснення особистісно орієнтованого навчання та виховання;
• впровадження здоров’язберігаючих технологій навчально-виховного процесу;
• спільна підготовка і проведення батьківських зборів;
• бесіди з батьками на психолого-педагогічну тематику тощо.
      Відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» навчально-виховний процес у 1-ому класі здійснюється за груповою (класно-урочною) та індивідуальною формами навчання.
       Важливе значення для безболісної адаптації дітей до систематичного шкільного навчання має розклад уроків, при складанні якого , по можливості, дотримано оптимального співвідношення навчального навантаження протягом дня, тижня з урахуванням психофізіологічних та фізичних можливостей першокласників.
      Протягом дня чергуються навчальні предмети природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками фізичної культури, курсу «Основи здоров’я», музичного та образотворчого мистецтв, трудового навчання.
      Навчальні предмети, що вимагають значного розумового напруження — мова, математика, —у розкладі стоять  другими і третіми уроками. Навчальні предмети, пов’язані з активною руховою діяльністю, а також предмети «Основи здоров’я», «Природознавство», музичне мистецтво, образотворче мистецтво, трудове навчання проводяться  на третьому-четвертому уроках.
     А от заняття з навчального предмета «Фізична культура» у першому класі  повинні проводитись лише на заключних уроках. Що не скажеш про розклад для нашого 1 класу. Уроки фізичної культури проводяться в понеділок на 5 уроці , а в середу та четвер на першому уроці.
      Четвер - розвантажувальний день. У цей день проводяться уроки з предметів оздоровчо-фізкультурного та мистецького спрямування.
В адаптаційний період навчання першокласників виявляється специфіка організації уроків з окремих предметів.
       Відвідані уроки в 1 класі показали, що  уроки фізичної культури протягом перших двох місяців (24 год, по 3 уроки на тиждень) за можливості, вчителька Озарєва О.О. проводила  на свіжому повітрі.
Уроки з курсу «Основи здоров’я» проводила, активно поєднуючи навчально-пізнавальну і оздоровчо-рухову діяльність першокласників.
       На уроках математика Олена Олександрівна особливу увагу приділяє розвитку математичного мовлення дітей, формуванню їхніх особистісних якостей. Подальша робота з ознайомлення дітей із числами та діями з ними організовує з обов’язковим використанням предметної наочності в ході проведення дидактичних ігор, практичних робіт, екскурсій тощо.
      Залежно від характеру завдань на уроці діти можуть вставати з-за парт, підходити до столу вчителя, до книжкових полиць, до полиць із наочністю, іграшками та ін.
      Значне місце на уроках математики вчителька відводить дидактичним іграм, дозволяючи дітям час від часу рухатися, забезпечуючи зміну видів діяльності. Для розвитку у першокласників просторових уявлень використовує різноманітні дидактичні матеріали: будівельні набори, конструктори тощо.
       Під час вивчення матеріалу з порівняння груп предметів за їх кількістю, а також із лічби предметів вчителька проводила урок у вигляді екскурсії.
      Уроки образотворчого мистецтва та трудового навчання також мали різні форми, як-от: прогулянки та екскурсії в ліс із метою розвитку навичок сприймання, естетичного милування і спостережливості, а також збирання природних матеріалів для наступних уроків; екскурсії в музей школи; ігри.
      Згідно з вимогами Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008–01) на п’ятнадцятій хвилині кожного уроку вона проводить фізкультхвилинку, що складається з динамічних, дихальних вправ, вправ для збереження зору, пальчикової гімнастики тощо.
      Учителька весь час стимулює учнів дотримуватись правильної постави під час виконання письмових робіт за партою.
Домашні завдання учням першого класу не задаються.
Навчальні досягнення учнів першого класу оцінюються вербально.
   Проте вчителька вчить дітей здійснювати самооцінювання, взаємооцінювання, колективне оцінювання.
    У класному журналі та в зошитах оцінки в балах або в рівнях не виставляються, а також не використовуються  будь-які умовні позначення для оцінювання навчальних досягнень учнів 1-го класу, оскільки вони з часом асоціюються у дитини з відповідним балом за встановленими критеріями оцінювання. Не оцінюються темп роботи учня, його особистісні якості та індивідуальні психічні процеси, зокрема пам’ять, увага, сприймання тощо.
     Класовод створює атмосферу доброзичливих взаємин у класі, що необхідно для підтримання в учнів почуття власної гідності, доброти і чуйності, бажання працювати разом з однокласниками.
   Протягом 3 – ох місяців  проводився психологічний супровід адаптації першокласників до навчання у школі. У дослідженні процесу адаптації були використанні адаптаційні рівні: високий, середній , низький.
За даними спостережень, психодіагностики та психологічних тренінгів виявлено:
- Мотиваційний компонент учнів відображає бажання вчитися та характеризується пізнавальною активністю, інтересом до пізнання нового, але при цьому зберігається потреба у грі та в русі, що заважає деколи на уроках. Це говорить про ще недостатньо сформовану довільність учнів та врівноваженість. 
- Переважає наочно – образне мислення , логічно – образно пам’ ять, довільна увага.
- Учні зосереджені та уважні під час виконання завдань, доручень, разом з тим потребують контролю дорослого.
- Відвідування уроків не спричинило негативних переживань учнів, що говорить про низьку тривожність . Спостерігається  гіперактивність та імпульсивність учнів. 
- Клас згуртований та дружній. Самооцінка учнів адекватна . Активні, добрі, мають почуття гумору та різноманітні інтереси.
    Вивчення даного питання показало, що всі учні 1-го класу адаптувались до навчання в школі.
Проте,:
1) в школі ще не створені умови для облаштування приміщення для організації рухливих ігор першокласників;
2) розклад уроків не відповідає Державним санітарним правилам і нормам влаштуванням, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008–01);
3) не в достатній мірі 1 клас забезпечений художньою літературою, іграшками;
4) рідко уроки математики проводяться на повітрі;
5) не організовуються екскурсії в краєзнавчі музеї, музеї народного декоративно-прикладного характеру;
6) не практикується вчителькою проведення уроків-конкурсів, театралізованих уроків, інтегрованих уроків;
7) не всі учні класи зайняті в гуртках за інтересами.
   Виходячи , з вище сказаного

   НАКАЗУЮ:
1. Залучати спонсорів , меценатів з метою покращення матеріальної бази шкільного приміщення , де навчаються першокласники.
2.  Заступнику директора з навчальної роботи.:
2.1.Дотримуватись Державних санітарних правилам і нормам влаштуванням, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008–01) при складанні розкладу уроків.
3. Вчительці початкових класів :
3.1. Один раз в місяць уроки математики проводити на свіжому повітрі.
3.2. Практикувати проведення уроків-конкурсів, театралізованих уроків, інтегрованих уроків.
3.3. Організувати екскурсії учнів 1 класу в музей народного декоративно-прикладного характеру, в м. Кам’янець – Подільський, в смт. Чемерівці.
3.4. Залучити усіх учнів 1 класу до роботи в гуртках за інтересами.
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 53

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz